Tabungan (^_~)

kawan-kawan meh follow Aida, nnt tinggalkan link jugak eh, nnt Aida follow blog kwn2 (^_~)

Total Pageviews

Tuesday, July 12, 2011

BERBENGKUNG UTK KURUS??

Hai kawan2...

Masih lagi dalam Mood pantang hari ke-13(12July2011)... Harini Aida nk crita pakai BARUT@BENGKUNG...

Okeh, masa awal2 bersalin dlu, aida tak pakai BARUT, tatau apa sebab tak pakai, lupe hehehe... Pastu hari ke brp tah, baru Aida pakai... Memula Mak Aida letak KUNYIT+GARAM n barut perut ngn bengkung tujuan utk kecutkan peranakan...

 Ahaa.. Ni barutnya.. Barut ni aida sukee sgt sbb dia panjang sampai peha... SEBAB aida suke adalah kerana dia buleh kawal kaki Aida yg jalan laju semcm... Barut ni Aida beli dkt jual2 dkt opis Aida. kakak tu buat sendiri.. sedap pakai!! (RM 40) Klu sesape nk, leh dtg dkt tempat jual2 dkt opis Aida di Kompleks Pentadbiran Kerajaan, Putrajaya, hari Jumaat, Dkt PARCEL C6. Dia jual mcm2 brg2 bersalin, rempah mandian la, barut perut baby la dan AIR klu dahaga... hehehe (^_~)


 Tak lama lepas tu, Aida tak pakai kunyit+garam dah. Aida bertukar ke krim sapuan PATI HALIA bara lebih panas ni... Hooo MMG PANAS! Hebat!! hehehe tapi Aida sukee, dr berat Aida 70, esoknya dah turun 86 (aiyakkk byknye lagi mau turun hohoho).. Aida taleh nk ckp byk sebab baru 3 hari pakai... hehehehe (^__~).. Nnt Aida UPDATE keberkesanannya ye.. Buleh ke turun byk abis pantang ni huhuhu

   Utk pengetahuan, Aida naik 22kg!! ngeee hahaha.. Makan byk, Baby Hannah 2.95 k je. Lain2 zat Mak yg amik hohoho
 Lepas tuuu, Mak Bidan@Tkg Urut plak suggest Ubat Pembarut Perut Setunjang Bumi ni. Ni produk sendiri kawan dia.. Dia ckp Bagusss.. Aida pon cube laa.. Dia serbuk n kena campo air suam... Best!! Panass... tapi hasilnya taleh nk ckp lagi, baru 1st time pakai hehehe
Utk urut plak, Aida guna minyak panas ni. Produk yg sama ngn serbuk Barut di atas.. Hmmmm best minyak panas. klu minyak tak panas rs pon ala2 je...

Skrg Aida dh stat URUT+BERTUNGKU... Aida juga barut sendiri.. barut ni bagus, sebab pas bersalin perut kembang. Aida dapat rasakan perubahan berbarut ngn tak berbarut...

Oleh yg demikian kawan2, BERBARUT la eih.. Yg tak bersalin klu nk jaga badan pon elok Mak Bidan ckp berbarut n pakai serbuk tu...

Skrg Aida berat 68kg, ritu last sblom bersalin 79kg (aiyakkkk!! godzilla ke hape hehehe)... Time berpantang ni, aida makan nasi+ikan@ayam bakar+sayo@ulam... hmmm nnt Aida update balik berat Aida nk akhir2 pantang okeii...

Kawan2 yg dalam pantang, tgh berdiet ke jaga badan ke, lehla gtau aida cara2 turun kan berat eih. kita kongsi sesama :)

5 comments:

Atiqah Adnan said...

banyak nyee minyak.. qa ade turun temurun nye bengkung.. ^^ kaler merah munge2 tau..

Nur Aida said...

Atiqah: hehehe waaaah meriahnyaaa bengkungnyee hehehe.. Nnt slmt berbengkung eih, akak pon ni sengkak semacam tapii TAHAN jelaaa hehehe

chryssallis said...

masa pantang nie laa kena berbengkung dan berminyak bagai...kena tahan gara-gara nak kuruskan badan...pae pun masih tgh berusaha untuk turunkan berat badan nie..sbb mase pregnant ritu naik sampai 21kg..adoi aaiii...selamat berpantang yer..

armouris said...

lagi info tentang bengkung di SIHAT SELALU - FAQ Tentang Bengkung

Mama'cfa♥ said...

QHOOHOH SGT RUGI BILE XBERBENGKUNG DLM PANTAG... SBB DLM PANTAG LA KITE LEH KAWAL SEMUA.. SOK DA LPS PNTG XDE DAH NK BERBENGKUNG2... KAK AIDA...LAU NK CEPAT KEMPIS PERUT N HILNGKN GELPA KAWSAN PERUT TU.. GUNE KAPUR + LIMAU CAMPUR KN N SAPU/TEMPEKAN KAWASAN PERUT N BENGKUNG2.. MULE2 AKAN RASE PANS KWSN PERUT TP XPELUH N BASH.. PELUH AKAN KUA PADA BADAN.. KAWASAN DAHI JA.. TP BILE NXT DAY PAKIA MEMNG SGT BEST....ADE ORG AKN RASE GTAL2 CKIT.. TP NK BAIK N PETUA ORG2 TUA HARUS EKUT... RUGI LAU XBUAT... HIH SLMT BERPNTNG